lördag 28 mars 2015

Funderingar kring organisation...

Det pågår många olika utvecklingsarbeten i skolans värld. Det finns många bloggar att följa om detta och många väldigt kunniga personer som skriver om skolutveckling. Jag tänkte ändå ge mig in i de här funderingarna och skriva hur jag tänker att utveckling kanske skulle kunna jobbas med på en skola. Jag skriver alltid ganska kortfattat och framför allt i början när jag tänker kring nya saker. Återkommer säkert med fler tankar.

Förslag:

1. Vad ska vi utveckla/jobba med nästa läsår? Vilka fokusområden ska vi ha? (Naturligtvis utifrån forskning). 

2. Vilka saker skulle kunna hindra oss från att jobba med dessa. Gör en lista på dessa och kom även med förslag på hur vi skulle kunna undanröja dessa hinder.

3.Uppföljning! (Som också leder oss framåt)
Ska vi fortsätta ett år till? Vilka andra områden ska vi jobba med nästa år? Vad har varit positivt? Vad har varit negativt? Etc.

4. Lönegrundande! Viktigt att dessa utvecklingsområden följs upp på lönesamtal och att andra avstämningar sker kontinuerligt.


/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar